fredag 16 april 2010

Nu blev det bättre

På inrådan av min vän och jourhavande författarpratare Veronica tänkte jag skriva in en lite bättre beskrivning av David, Simon och Kristian. Det gick ganska bra.

Eftersom läsarna nu redan i kapitel ett fick höra ifrån David, kändes det mer naturligt att beskriva honom litegrand direkt i Kapitel tre. Inte för mycket, för jag beskriver sällan karaktärer för mycket. Det föll sig mycket bättre att beskriva Simon och Kristian i relation till Sebastian nu. Bättre språk, och jag kan läsa början av kapitel tre utan att vilja riva den itu nu.

Den riktiga beskrivning får jag inte in ännu, utan det får komma till senare. Ibland måste man fortsätta när man har flyt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Spam raderas alltid. Irrelevant skit om att "läs min blogg för att vinna grejer", raderas också.

Allt annat läses!