lördag 17 april 2010

Andra grundliga redigeringen är klar.

Planeringsmässigt, så hör de tre första kapitlen ihop, och de har varit färdigkluddade så länge nu, så jag gav mig på en grundlig redigering av dem.

Stycke för stycke, allt som inte lät bra har skrivits om. Det tog ungefär tre till fyra dagar att göra klart alla tre kapitel, och det sista blev fixat nu på morgonen, (eftersom mitt nya livsbeslut är att jag ska skriva varje dag mellan sju och elva, eller åtta och tolv om jag är ledig).

Kapitel ett ökade från1829 ord till 2288 ord
Kapitel två ökade från 1793 ord till 2193 ord
Kapitel tre ökade från 1499 ord till 1636 ord

Vilket totalt är en ökning av 996 ord.

Det kan verka dumt att räkna ord, men det ger mig en ganska klar bild av vad som måste utvecklas för att det ska bli en jämn längd på boken. Kapitel tre fick inget nytt, nästan bara omskrivningar, vilket måste tas under begrundande inför framtida redigeringar.

Och nu kan jag börja med Kapitel sex om jag vill, men jag ska jobba klockan ett, så jag vet inte om jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Spam raderas alltid. Irrelevant skit om att "läs min blogg för att vinna grejer", raderas också.

Allt annat läses!